středa 24. srpna 2011

Masáže nosu po opce - jak na to!

Omlouvám se předem i zadem za špatnou kvalitu a zpracování fotek, ale narychlo jsem vytvořila stručný návod jak na tlakové masáže po operaci nosu. Alespoň tedy tak, jak je provádím já :)

Co se týče post operačních masáží nosu, tak se jedná o tlakové masáže, tedy stisk silný tak, aby zbělela kůže pod nehtem. Tlačíme postupně na nos v intervalu několika sekund v následujícím pořadí:

1. Masáž začínáme na špičce nosu

2. Pokračujeme v místě kde se nos zužuje - těsně nad špičkou a zabereme tak prsty prostřední část

3. Potom přejdeme na oblast mezi očima. Nebojte se toho, když pod prsty cítíte, že je to tvrdé - to je právě onen otok, kterého se musíme zbavit! Pokud je otok výrazný jako u mě ucítíte jak pod tlakem prstů nos úplně měkne a začne se tvarovat

4. A poslední krok je také velmi důležitý. Můžeme maličko tlačit, ale tlak nesmí / neměl by být tak silný jako při tlaku po bocích nosu. Mírně tlačte a potom krouživými pohyby uvolňujte kůžičku na nose, aby byla dobře pohyblívá a do nosu se vrátila mimika

Budu ráda za jakékoliv dotazy!

xoxo

Yasmine

3 komentáře:

  1. tak mě ty masáže říkali skoro stejně. jen teda třema prstama, na jedné straně nosu je palec, na druhé prostředníček a ukazováčkem tlačím na nos jakože zepředu. ale kromě tohohle mám právě ještě masírovat ty strany nosu a to je to, co mi nejde. to dám dva prsty stejně jak máš na předposledním obrázku, na kořen nosu a pak mám plynule jet každým po jedné straně nosu až pod oči. tak, aby se otok u kořene nosu rozmasíroval do stran a právě ta kůže po stranách nosu se tím hrnutím kůže oddělila. což teda otok jsem celkem rozmasírovala, ale ta kůže je na jedné straně prostě přicuclá...

    OdpovědětVymazat
  2. Mě Dr. Kment nevysvětloval kolika nebo jakými prsty, ale přímo mi to ukázal na nose a tak nějak se to snažím dodržovat. Jak uvolňuju kůži, tak masíruju vlastně ještě taky.
    Já myslím, že je jen třeba aby povolil otok, ale chápu, že to je nepříjemné. Každý to máme jinak, ty nemáš moc velké otoky a trápí tě "přícuclá" kůže a já mám zase kůži úplně volnou, ale otok jak bambuli:(

    OdpovědětVymazat
  3. Mně to přijde fajn... ale stejně mám rád masáž celého těla. Jsem na masážích závislý.. mám doma už i masážní podložku :D

    OdpovědětVymazat