čtvrtek 4. srpna 2011

Esthé - co čekat po opce

Doufám, že se předchozí post "od nástupu po opku" líbil a tady máte pokračování mého plastického snu.
Nejde jinak než opět pochválit mého anesteziologa, MUDr. Otáhala, protože jsem se probudila bezprostředně po skončení operace. Měla jsem do té doby 3 celkové anestezie a vždy jsem se velmi dlouho a nepříjemně probouzela...Měla jsem vždy stavy jako při kocovině a trvalo mi pár hodin než jsem se dala dohromady...
Po opce v Esthé jsem se probudila ještě na sále, absolutně BEZ BOLESTÍ!!! a v naprosté pohodě. Okamžitě jsme mluvili s anesteziologem a reagovala jsem překvapivě dokonce i k věci:) Z operačního lůžka mě přesunuli na pojízdné lůžko a přikryli vyhřívanou dečkou. Na několik minut jsem ještě zůstala napojená na monitoru v předsálí a poté mě sám Dr. Otáhal převezl na pokoj, kde si mě okamžitě do péče převzala sestřička na službě. Znova jsem byla napojena na monitor na cca hodinu.
Další chválu musím zmínit na sestřičky, po opce za mnou chodila co 20 max 30min a dávala mi po douškách napít. Během večera jsem dostala 3 infuze a poté mi sestřička vytáhla kanylu a nechala mě spát.
Nesmím ještě zapomenout zmínit lékaře na večerní službě, který mě kontroloval nejméně 4x, protože jsem se mu zdála trošku bledší než by si představoval....Když přišel naposled, tak už jsme se definitvně shodli na tom, že lepší už to nebude a já jsem taková víla bledulka :)
První noc byla dost šílená.....Byla jsem neskutečně šťastná, že je to za mnou, ale zároveň jsem si říkala co bude teďka dál... Pokoje jsou vybaveny TV, takže jsem koukala na čtvrteční romantiku na Primě:), ale neubránila jsem se neskutečnému toku myšlenek a otázek v mé hlavě, které cca o půl jedenácté večer protnul Dr. Kment, který okamžitě z operačního sálu přišel, pohladil mě po ruce a řekl, že vše šlo dobře a že za mnou přijde na druhý den......
Asi největší nepřijemností na plastikách nosu je nosní tamponáda, kdy vám jsou do obou dírek zavedeny kusy gázy, které jednak zafixují správnou pozici nosu po operaci a samozřejmě absorbují stále vytékající krev. U mě osobně to silně krvácelo jen těsně po operaci, kdy mi měnili gázu pod nosem ( která je připevněna náplastí ke tváři) ještě než jsem jela na pokoj a poté druhý den ráno. Upozorňuji, že opravdu nosem nejde vůbec, ale vůbec vdechnout!!!!! Na tamponádu jsem byla připravena a všichni to popisovali dosti hrůzostrašně, ale realita se dala vcelku v pohodičce snést. Po opce stejně většinou jenom poleháváte, takže žádná extrémní fyzická námaha nehrozí a ani nesmí být! Jediný na co mě nikdo před tamponádou nepřipravil bylo to, že budu strááááášně chrápat :))l! Mám veliký štěstí, že nechrápu ( už ani teď ), takže jsem tyhle pazvuky neznala.Děvčata upřímně, chrápala sem tak, že jsem za noc několikrát vzbudila sama sebe!!!!!!! Tohle vše je ale za vámi za ani ne 48hod a zbytek už je jenom brnkačka.....až na občasnou krizi, která se v pondělí nevyhla ani mě je všechno fajn.
Den po operaci jsem měla několika minutou konzultaci s MUDr. Kmentem, kdy mi řekl jak zákrok probíhal a znova opakoval co smím a co nesmím a dokola jsme si ujišťovali termíny dalších schůzek.
V den mého propuštění do domácího ošetřování už jsme spolu bohužel nemluvili. Poslední den ráno se hned okolo 7hod ráno vytahuje tamponáda a poté ještě dostanete snídani.
Vyndání tamponády je absolutně bezbolestné, jen trošku "divný pocit", zatahá to jakoby jste se pořádně vysmrkali. Nečekejte ale, že s tamponádou odezní všechny dýchací problémy! Nos je pořád velmi oteklý a upřímně jsem ve finále ani nepoznala rozdíl v dýchaní s tamponádou a bez...Trvalo to pár dní než tyto největší otoky zmizely, ale otoky přetrvávají i dodnes - 14 dní po opce.

Pár užitečných rad:
Na Esthé a domů po opce jsem se vezla autem, ale musím poznamenat, že mnohem lépe bych udělala, kdybych zvolila vlak. Mám velké štěstí, že žiji téměř na přímé dráze Pendolina a cestování takto pohodlným vlakem je mnohem lepší řešení než auto! V autě jsem cítila každý hrbolek, a žeji na D1 je pořádně! V nosu zatahalo každé prudší i obyčejné zastavení a navíc k počtu nehod, uzavírek a oprav se cesta protáhla na neskutečnou dobu! Takže pokud jste na trase pohodlného vlaku, zapomeňte na auto:)
Já vím, že v autě má člověk svý pohodlý a je chráněn před světem zvědavých očí, ale věřte, že na ty pohledy si velmi rychle zvyknete. Já se sádrou byla doma týden a dalších 7 dní jsem již pracovala, chodila na nákup a na procházky s pejskem. Většina lidí ani nemá odvahu se zeptat, jen se podávaj a to je normální. Říkala sem si, že já vlastně ani nikdy neviděla nikoho se sádrou na nose takhle "live" a zblízka....
Pod sádrou a náplastmi pleť na obličeji trpí a je velmi citlivá, takže doporučuju čistit dětskými ubrousky. A vůbec si myslím, že dětské ubrousky jsou jedna z nejlepších věcí na světě a mám je u sebe pořád (a to děti nemám)!
Také se vyzbrojte velkou zásobou vatových tyčinek!!!!!! Na Esthé mi dopuručili nos co 2hod vytírat převařenou vodou a nic víc, ale nos se měla šíleně suchý. Na suché okraje se dá použít vazelína nebo indulona ( odsouhlaseno lékařem ), dovnitřku nosu jsem poté dostala mastičku na předpis ( poraďte se se svým ošetřujícím lékařem, mě ji předepsal MUDr. Chvojka - ORL ) a doporučuji koupit sprej s mořskou vodou Stérimar s přídavkem mědi pro nos náchylný k infekci. Absolutně neštípe a je to pro rozbolavěný nosík pohlazení.
A v neposlední řadě spoustu balení piškotků a jiných měkkých kokinek!!!!!!!!

xoxo Yasmine

18 komentářů:

  1. Yasminko, kdyz uz vidis vysledek (i kdyz ne jeste vysledni :D), muzes zhodnotit jak velkou zmenu u tebe pani doktori udelali? Velmkou nebo spis nenapadnou? A mas vysledek nosanku spis jako rovny nos nebo jemne prohnuty nebo hezky prohnuty? Ja premyslim co reknu pred operaci na ty finalni konzultaci, chtela bych spis prohnuty nosanek, ale ne prsak, no cetla jsem ze pan doktor Kment dela spis priroz. rovne nosy? ...

    A jeste se chci zeptat, Tebe i Niny, braly jste nejake leky jako wobenzym, nebo homeopatika??? jak, kdy a pomohlo?

    OdpovědětVymazat
  2. já nebrala vůbec nic. a otoky a modřiny jsem měla minimální.. ale já obecně na tohle moc netrpím a vím to o sobě, tak jsem nějaké léky neřešila. těžko říct.

    OdpovědětVymazat
  3. dekuji Ninus, ty se mas ze netrpis na modriny a otoky :)

    Jeste mne napada, cistily jste si pred opkou nos nejakym vyplachem?

    OdpovědětVymazat
  4. Yasminko prosim Te, muzes doporucit konkr. znacku a typ dets. ubrousku? dekuji! :)

    OdpovědětVymazat
  5. @Zuzi: těžko soudit úplný tvar nosíku teďka, ale není to pršák, je rovný...ale jestli bude prohnutý to netuším...O Dr. Kmentovi se říká, že on nedělá radikální změny, ale já jsem pak tou vyjímkou potvrzující pravidlo, protože u mě to teda je změna veliká!!!!!!!
    Modřiny už vůbec nemám a žádné tabletky jsem prozatím nebrala, wobenzym se dokonce před opkou nedoporučuje vůbec, ale uvažuju, že ho nakonec nasadím, protože se chci zbavit otoku čím jak nejdřív...
    @Nina: ty už jsi bez sádry?????????????

    a k dětským ubrouskům - kdysi jsem používala Niveu, ale jednou byla vyprodána a natrefila jsem na značku Linteo, která je o poznání levnější, ale mě osobně sedí mnohem víc...pleť krásně uklidní a dělají i malé kabelkové balení. Nedám na ně dopustit! :)

    OdpovědětVymazat
  6. nn, zítra ráno v 7:30 to přijde :) zatím mluvím o otocích a modřinách co jsou vidět se sádrou - okolo očí, špička nosu a tak... jako jsem zvědavá jak moc oteklý je ten nos pod sádrou... já nějak doufám, že ne XD
    jinak jsem se chtěla zeptat, na omlazení píšou holky že dostaly po sundání sádry na nos hned nějakou náplast, ale měšťák říkal, že po sundání sádry se můžu projít po příkopech a nikdo nepozná, že jsem na nějaké operaci byla, tak nevím, odcházela jsi z esthé jen s nosem, nebo s nosem přelepeným náplastí? :)

    OdpovědětVymazat
  7. jinak, já už jsem fakt zvědavá jak vypadáš, neposlala bys mi fotky na mail? bych ti klidně zítra taky nějaký hned poslala :)
    kdyžtak: fffaedra@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  8. jeee Nino tak to taky budes mit uz za sebou :)
    A jak jsi na tom ty s modrinkama, je to hodne vyrazne nebo ani ne? Taky jsi nebrala zadne homeopatika ani wobenzym atd?

    OdpovědětVymazat
  9. jj, těším se jak malá :) já už teď na viditelných částech obličeje modříny ani otoky nemám vůbec.. nic jsem nebrala

    OdpovědětVymazat
  10. @Nina: já si totiž taky myslela jak jsou otoky ty tam a houby :D Ale já si spíš myslím, že ty otoky uvidíš na sobě sama, že okolí je neuvidí.... Mě se vzhledem k septoplastice strašně drží u kořene nosu, pod očima a překvapivě mám ještě úplně necitlivou špičku...teda takovou, že když se jí dotku tak cítím, že tam je otok, že to tak "brní"
    Mě sádru sundával Dr. Chvojka a šla jsem s úplně volným nosíkem :) Hlavně si nezapomeň na sádru vzít nějakou krabičku! Já použila takovou tu dárkovou krabičku na hodinky :))
    @zuzi: já se chci ve středu zeptat na ten wobenzym....chystám se na dovču, tak bych ho brala asi tak jako tak:)

    OdpovědětVymazat
  11. s tou krabičkou díky za tip, to by mě vůbec nenapadlo.. no, to mně přijde, že špička už je fakt jako normálně. na začátku byla taková tvrdá, ale teď už je hodně měkká a nijak nebrní a tak.. každopádně, uvidím zítra, jak na tom jsem, že :) dám vědět jak to vypadá :)

    OdpovědětVymazat
  12. budu moc ráda když se ozveš Ninuš...Na mail posílám fotku, ale fakt prosím jen pro sebe a absolutně nešířit nikam dál:) já sem potom něco přidám, ale nevím jak to vymyslet, abych zůstala neidentifikovatelná :(
    tfuj tfuj moc štěstíčka!

    OdpovědětVymazat
  13. Ninus, tak zitra moc drzim palecky, budu netrpelive cekat na update :)

    Yasminko, pak dej vedet co ti reknou na ten wobenzym
    A kam se chystas na dovcu? A delas uz nejake masaze nebo se to dela az pozdeji?

    OdpovědětVymazat
  14. heeej, tak u tebe to fakt nebyla nějaká jen "decentní změna", ale hezký, moc! :) až ti to ještě trochu splaskne, tak budeš superkočka :)
    jinak nikam nešířím, to je jasné :)

    OdpovědětVymazat
  15. Yasminko, mohla bych taky poprosit o ty fotecky? muzes taky do mailu, xxxzuzik00@seznam.cz

    Kment tech fotecek nosu moc nema, takze bych byla moc rada kdybych mohla omrknout jak to zatim vypada :)

    OdpovědětVymazat
  16. @Nina moc děkuju:) já sem zvěavá až mi splaskne ta špička jestli zůstane rovný, nebo se mi dole trošku prohne...Tohle je fotka za středy - co mi sundali sádru, dneska už je to zase trošku jiný....tak mi zítra taky prosím pošli :)
    @zuzi fotku posílám a taky poprosím nikam nešířit :) sem s tím otravná, ale jakmile je ve vašem životě jednou stalker je to nepříjemný.... Jinak masáže ještě nedělám..někde sem slyšela, že by se měly dělat až týden po sundání sádry a Kment taky říkal, že to ten týden počká, že to nemusím hrotit. Takže se těším až začnu masírovat a budu to brát fakt poctivě, abych rozehnala otoky...
    Na dovču klasika do Egypta - je to můj druhý domov :)

    OdpovědětVymazat
  17. tak jsem už doma a prostě - BOŽÍ! jako ten nos je snad podle pravítka... a tak hezký! teď se šíleně děsím toho, jak si toho každý všimne... uaa, to prostě nejde si nevšimnout!
    jinak, určitě v průběhu dneška či zítřka pořídím fotečky a pošlu :)

    OdpovědětVymazat
  18. Yasminko, moc dik za fotecky, sirit rozhodne nebudu, slibuji Mas to moc moc krasne, uzasna zmena!!! Chapu ze jsi strasne spokojena :) uzasne ti to zrovnovaznilo proporce obliceje
    A jak to vypada ze predu? Nasla bys taky nejakou fotecku?

    Ninusko tobe blahopreji k sundani :) A je krasne slyset ze i ty jses spokojena! taky moc moc prosim fotecky na xxxzuzik00@seznam.cz

    Holky ja uz mam zbaleno a zitra jdu na to, tak mi drzte palecky
    Jo mam na Vas jeste dotaz, vypada to bohuzel ze presne zitra dostanu menstruaci Sakra Rikala jsem na konzultaci u Kmenta, rekl ze posouvat nejakyma hormonama to nemam, ze si dam tampon (tak to mam taky zbaleno :D)
    Ja mam ale prvni dny docela bolesti, myslite ze bych si mohla pripadne vzit nejaky ibalgin nebo neco?

    OdpovědětVymazat