neděle 14. srpna 2011

Vyrážka na obličeji po operaci nosu

Tento post by měl být maličkým, teda VELKÝM doporučením a VAROVÁNÍM před samoléčbou :)) 
Já sem typ, který jde k lékaři až když už je opravdu zle. Ráda používám přírodní prostředky k léčbě běžných onemocnění jako je rýma, kašel a horečka. Co se týče pleti, tak od včerejška vím, že je OPRAVDU nutné, abychom vyhledaly odbornou pomoc.
O mé post op vyrážce víte všechny, které sledujete posty  ( děkuji vám! )....Z prvu jsem si já i Dr. Chvojka mysleli, že se jedná o alergii na náplasti, jelikož náplasti, které fixují na místě sádru jsou opravdu agresívní k pleti. S Dr. Kmentem jsem se ve středu shodla, že je to akné.....
Definitivu tomu dala v pátek má kožní lékařka, která vyvrátila veškeré naše domněnky. V mém připadě se jedná o dermatitidu - zánět kůže. Objevuje se v několika různých formách a já naštěstí mám docela mírnou ( i když to moc tak nevypadá ).
Každopádně má samoléčba mě stála 10 dní užívání antibiotik, které opravdu špatně snáším. Dostala jsem doxicyclin ( antibiotikum z rodiny tetracyclinu ), které velmi špatně snáším a tak jsem několik hodin po tabletce mimo. NAŠTĚSTÍÍÍÍÍÍ užívám pouze jednu denně.
Důrazně teď na všechny apeluji, aby vždy brali antibiotika poctivě, ve stejný určený čas a dobrali určené balení!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dále jsem byla vybaveno lihovým roztokem s antibiotiky, abychom nakombinovali účinek. Toto by se tedy asi standartně dělat nemělo, ale mě čeká má vysněná dovolená a to už za 3 týdny!!!!!!!!!! Vysněná dovolená na které mám první rande s mým vysněným:) je to vzrušující!
V neposlední řadě jsem ještě od lékařky dostala "rozkazem" aknecolor, kterému budu věnovat vlastní post:)

Přeji všem krásný víkend

xoxo

Yasmine

23 komentářů:

  1. ou, to je mi fakt líto teda, že jsi na tom takhle.. to já mám teď sice taky špatnou pleť, ale nic tak hrozného... mám jen opravdu hodně ucpané póry, které se teda snažím čistit vším možným, leší se to, ale it ak se občas některý zanítí, že má bílou čepičku, ale je to jen bodově... tak snad ty antibiotika pomůžou, když máš tu dovču :)

    OdpovědětVymazat
  2. no po třech dnech teda pořád žádné zlepšení:( ale i kdyby....blbá pleť, ale nádhernej nos :D
    já od tý opky beru ty ostatní nedostatky tak nějak sportovně :D

    OdpovědětVymazat
  3. já se cítím fajn.. nos někdy cítím, že otéká, jindy hezky splaskne, ale v podstatě dělám už úplně všechno bez omezení.. už se těším až začnu od zítra s masážemi, mám pocit, jako by se mi dělal mírný hrbolek, tak už ho chci začít zatlačovat XD

    OdpovědětVymazat
  4. masáže jsou supr! Strašně se mi potom vždycky uleví:) co ti řekl Měšťák? Jak často masírovat?

    OdpovědětVymazat
  5. mně to vysvětlovala sestra, ty masáže a prý stačí jednou denně.. ale nevím, možná přidám i večerní masáže

    OdpovědětVymazat
  6. holky mam takovy dotaz, jsem tyden po. Nevadi kdyz se smeju nebo proste mimika obliceje? je mi u toho trochu neprijemne ale spis se bojim abych si tim nejak neublizila... ???

    a co jidlo? muzu uz jist co chci? nebo jste cely cas jedly jen kasicky, testoviny atd?

    OdpovědětVymazat
  7. možná to bylo nezodpovědné, ale já jsem jídlo a mimiku moc neřešila.. co jsem přišla domů, sice jsem si dávala pozor na to jak žvýkám, jak moc otevírám pusu a tak, ale jedla jsem vše, rozhodně ne jen kašovitou stravu. a asi 5 dní po opce jsem koukala na netu na nějaký videa a nemohla jsem si pomoct se nesmát.. smála jsem se fakt dost a pak se mi už ani nedělo, že bych cítila tah v nose nebo tak, tak jsem to taky přestala řešit...

    OdpovědětVymazat
  8. mimikou v obličeji si můžeš dost ublížit a to stejné platí o jídle...
    Je to na zvážení každé z nás i na tom, jak se cítíš....
    mě upřímně ten nos dost tahá ještě teďka, když se víc zasměju nebo pohnu svaly na nose.
    Je to ale vše i tím, že jsem měla upravovanou i přepážku a ten zákrok byl mnohem náročnější.
    Taky proto trpím na otoky daleko víc než vy :(
    Ninuš ale koukám, že Dr. Měšťák s tebou teda nic moc neprobírá:( Dr. Kment mi vysvětloval masáže osobně, dokonce mi tu první udělal sám ještě v ordinaci. A na kontrolu jdu zase 31.8. a to už říkal, že se udělají fotky po :)

    OdpovědětVymazat
  9. no já ani nemám domluvenou kontrolu XD mi řekl, že se můžu přijít ukázat za 2 týdny až 2 měsíce, jak budu chtít... já si kontrolu nedomluvila ještě, říkám si, že si to domluvím podle toho jak nos bude vypadat a zda bude problém no..
    ale máš pravdu, moc to neřeší... mě teda taky k masážím něco řekl, ale sestřička mi je vysvětlovala při sundání sádry podrobně, on jen zběžně... četnost mi říkala sestřička

    OdpovědětVymazat
  10. to je drsný, ty ještě nemáš ani jednu domluvenou a já půjdu za 2 týdny na třetí a pak ještě někdy v zimě....
    aaaaaaaaale pak plánuju další kulišárku, takže na Esthé nekončím :)
    Jinak jsem zapoměla dodat, že mě Dr. Kment řekl masáže 3x denně 5-7min

    OdpovědětVymazat
  11. Yasminko, ohledne Tech Tvych koznich problemu, ja jsem na to asi dost podobne.
    Ja teda dermatitidou trpim chronicky, ale seberoickou a docela lehkou formou, nekdy nemam nic, obcas se mi kolem nosu a v oboci udelaji cervena mista a supinky ktere svedi. Ale problem nastal ted s tou sadrou Jak to mam pres cely nosik a navic prilepeno, cili i tvare pokryte, tak si ty mista nemuzu cistit ani pouzivat zadny krem atd A pod tim vsim se mi udelala ta dermatitida hooodne spatna, svedi to jak blazen a ja s tim ted nemuzu nic delat :( Tak se hrozim chvile kdy se to vse sunda, co tam pod tim najdu Zabrala Ti ta lecba? mozna bych taky potrebovala i nejaky prasky, nevim...
    Ale uz se nemuzu dockat, jeste 5 dni :(

    OdpovědětVymazat
  12. Zuzi jakobych slyšela sama sebe před sundáním sádry:( myslela jsem že už to nezvládnu, že si sádru servu z obličeje a ten si pak rozškrábu....
    Seboroická dermatitida je nadměrná mastnota obličeje, že?
    No musím to zaklepat pleť už je skoro bez pupínků, jen je hodně suchá, ale mám už vyčíhnuté hydratační sérum, takže si dám rychle dohromady s pomocí séra na den a koleganového séra na noc....
    Až ti sundají sádru, tak si pleť pořádně vyčisti podle svýho jak jsi zvyklá a počkala bych tak 2-3 dny a uvidíš, jestli se to zlepší...Pokud ne, tak bych potom vyhledala kožního lékaře....
    Ale u mě to jsou bohužel antibiotika, takže žádný alkohol, sluníčko:(

    OdpovědětVymazat
  13. Tak treba mam to same co mas ty
    S tou seber.dermat., ja uplne presne ani nevim co to je a nejsem si jista ze to mam, mastnou plet nemam, ale seb.derm. je nejaka porucha mazotvorny. Ze to mam mi rekla kozni ale nebyla to moc dobra kozni uz k ni nechodim a ´lecim´ si to sama. Jak rikam mivam to ze stresu nebo kdyz si vecer neodlicim nahodou oblicej atd Ono to nejsou vubec pupinky ale takove flicky cervene ktere se pak supinkujou ALe nejhorsi to svedeni a kdyz to skrabes pak to pali a stipe :(
    Momentalne zadnou kozni nemam tak pokud bys naaaahodou nejakou dobrou v praze znala, budu rada za doporuceni

    ATB moc nezavidim, co se da delat Na jak dlouho to mas?

    Jo a holky prelepovaly jste si tu sadru? mam to nechat jak to je pokud zatim nepada nebo to mam prelepit novyma naplastma?

    OdpovědětVymazat
  14. Sádru mě po týdnu přelepoval Dr. Kment a já jsem si ji ještě potom přelepila i sama, ale vzhledem k tomu, že tě trápí dermatitida, tak bych volila hypoalergenní náplasti ( běžně k dostání v lékárnách), nejsou už tolik agresivní jako ty co dávají přes sádru.
    Na ten tvůj druh dermatitidy vyzkoušej z řady cutis help ( konopí, už jsem prezentovala v postu o akné ) krém seborea, který je přesně určen na tento druh dermatitidy. Objednala jsem si ho právě z lékárny, takže ho budu zkoušet. Lze použít i jako podklad pod make up!
    ATB mám na 10 dní a končím v neděli!!!!!!!!!! Huráááááááááá

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky, díky moc za tvé články!! :-) Právě jsem 17 dní po septorhinoplastice, tak se mi to moc hodilo. Operoval mě též Mudr. Chvojka s Mudr. Frajerem, který operuje na PerfectClinic a Na Bulovce. Já jsem byla Na Bulovce, jelikož mi celý zákrok platila pojišťovna. Jinak tě tedy obdivuji, že jsi tak statečně překousla tu tamponádu, já jsem z toho byla v prčicích, furt jsem zobala Ibalgin, ale hned jak mi ji pan doktor vyndal, tak bylo vše OK. V úterý jedu na sundání sádry a na kontrolu k panu dr. Chvojkovi, tak už se neskutečně těším, protože už mi ta sádra vadí a svědí mě to. A i v místech, kde mám ty náplasti :-( ...snažím se tak nějak opatrně škrábat po stranách nosu, ale mám strach.
    Jinak bych se tě chtěla zeptat, jestli se ti sádra trochu pohnula? Já nevím, zda se mi to jen zdá, ale přijde mi, že je trochu výš, než na začátku, ale snad to nebude nic hrozného.
    Ještě, teď o víkendu mě poprvé začal pobolívat nosík a připadá mi, že mi i trochu opuchnul :-( ..tak doufám, že to nebude mít na nic vliv...:-(
    Tak ještě jednou díky za tvé články a přeji ti, ať se ti s novým nosíkem daří a hlavně ať jste oba zdravý!! :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Jenny jsem moc ráda, že čteš blog! Moc to pro mě znamená a mám fakt obrovskou radost!
    Jinak sádra se mi po tom prvním týdnu hýbala snad pořád! Nevím jak ty, ale já měla otoky teda dost veliké - hlavně mezi očima a oteklý je to poměrně dost až do dneška, ale žááááádnou paniku! Sádru si přelep podle potřeby ( jinak jen ze zvědavosti proč ti ji nechali tak dlouho? My sundávali po 13 dnech s Dr. Chvojkou na příkaz Dr. Kmenta ) a nějakýma otokama se opravdu nevzrušuj. U nás ten nosík prostě není otázka 2 nebo 3 týdnů......Nesmíme zapomínat, že plastika nosu je prakticky nejobtížnějším úkonem v plastické chirurgii!
    Připrav se na to, že otékat to bude. Právě jsem vylezla ze sprchy a to oteče vždy. Poraď se s Dr. Chvojkou ohledně masáží - mě doporučil Dr. Kment 3x denně 5-7min, zajímalo by mě co ti doporučí on.
    Taky se k tobě chová tak úžasně? Já normálně nerada chodím k doktorům, ale na tyhle dva moje zlatíčka se vysloveně těším! Já jdu 31.8. možná se potkáme :) Ozvi se!!!!! Hlavně dej vědět jak jsi spokojená! :)

    OdpovědětVymazat
  17. Také jsem měla otoky, ale nebylo to zase tak hrozné - myslím kvůli tomu, že se zabývali spíše měkkou částí a kost mi je zbrušovali (prý) :-) . Myslím si, že ji mám takhle dlouho kvůli dovoleným, oba dva měli myslím až do dnes dovolenou. Na sádru jsem mohla jet klidně už dnes, ale vzhledem k tomu, že pan dr. Chvojka mě vezme až zítra, tak to vezmu najednou, než abych tam jela dnes i zítra :-) . Na masáže se určitě zeptám, hodně jsem o tom četla, že je to důležité atd. :-) .
    Jinak ano, mudr. Chvojka je skutečně velmi příjemný, ráda tam jezdím :-)
    Zítra dám určitě vědět, jak nosánek vypadá bez sádry, i když asi ta hlavní změna ještě nebude pořádně vidět, jak bude oteklý, ale hlavně, jak jsi psala v nějakém článku, mám největší radost z toho, že budu moct volně dýchat na 100% (doteď mi to ještě úplně nejde, mám celkem ucpaný nos).
    Jo a ještě jsem se chtěla zeptat, jak dlouho jsi používala tu mastičku od Mudr. Chvojky?? Mám ji totiž taky, kapičky už došly, ale nevím jak dlouho mazat s tímhle, protože už mi nepřijde, že bych to tam měla nějak extra vyschlé :-))
    Díky moc!!

    OdpovědětVymazat
  18. Změna to bude hned po sundání sádry, na to se připrav.....Ale ještě prostě pokud se ti to nebude líbit tak nezoufej, změní se to.
    Já si taky myslela, že to už není moc oteklý a že ty otoky tak děsný nebyly, ale vidím to teprve teď kdy otoky splaskávají a nos si začíná sedat...
    Já jsem chtěla udělat celej post na masáže i s fotkama, ale vybouchnul mi fotograf / spolehej na chlapa:( / ale asi něco zkusím vymyslet se samospouští a retuš už teď zvládnu sama :)
    Já už nemažu prakticky vůbec, ale pořád stříkám stérimar ( ale z původních 10x denně tak 2-5x ). Občas se mi stane, že cítím, že je nos sušší, takže hned promažu a mám na pár dní klid.

    OdpovědětVymazat
  19. Ahojky.
    Tak už mi sundali sádru. Abych řekla pravdu, tak zatím nejsem úplně 100% nadšená, udělal se mi na nose nějaký hrbolek, který předtím byl vidět jen z jedné strany a teď je vidět z obou, tak jsem z toho celá špatná,jestli zmizí :-( ...jinak mi přijde, že mi pan doktor udělal trochu pršáček,ale uvidíme,třeba to ještě spadne. Špička mi furt uhýbá na k jedné straně, jako předtím, ale říkal, že se to možná zpraví masážemi. Tak uvidíme no :-) ...jinak změna to určitě je, snad se ještě trochu vyloupne. Pan Chvojka mi řekl ať mažu furt tou mastí a vyplachuji Vincentkou nebo mořskou vodou, tak tak dělám. Také říkal, že ta pravá nosní dírka je zatím špatná :-( ale že se to snad zhojí. Za měsíc mám přijet zase na kontrolu.
    Můžu se tě prosím tě zeptat, jakým způsobem masíruješ? Jestli pouze přitlačuješ prsty,nebo jimi jakoby mneš?? Mně totiž dr. řekl ať prostě masíruju, neukázal jak ani jak často a dlouho. Ale celkem mi to ani nevadí, že mi to neřekl, je toho plný internet. Včera jsem od odpoledne masírovala asi už tak 7x bych řekla, vždycky chviličku, snažím se jakoby tlačit trochu na ten hrbolek a pak na špičku, aby mi nevybočovala, tak uvidíme no :-)
    Tak se měj a předem díky za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Jenny myslím si, že masíruješ až příliš. Navíc by bylo lepší počkat s masážemi ještě týden po sundání sádry, já začala masírovat cca 21 dní po opce a o nic jsem nepřišla...bojím se, aby sis s takouvou četností neublížila:((
    Co se týče masáží právě jsem udělala nějaký fotečky, takže to trošku oříznu a vytvořím na masáže samostatný post....

    OdpovědětVymazat
  21. Jojo,diky. Dnes uz jsem masirovala mene. No, ja uz mam po operaci 20 dni,tak si myslim, ze je to akorat. Snad vsechno bude v pohode :-). Na fotky se urcite podivam ;)

    OdpovědětVymazat
  22. post je na světě...i když horkou jehlou:)

    OdpovědětVymazat