neděle 31. července 2011

Esthé - Od nástupu po operaci

V tomto postu bych se chtěla věnovat tomu, co vás čeká bezprostředně po nástupu na Esthé a co vše vás těsně před opkou čeká.

Na Esthé jsem byla pozvána na 12hod...Jelikož jsem z opačného konce republiky nějak jsme úplně nenaplánovali cestu autem a přijeli jsme již před 11hod. Ale okamžitě jakmile jsem došla na Esthé vše nabralo dosti rychlých obrátek.
Na recepci jsem zaplatila doplatek finanční částky určené na operaci a následnou hospitalizaci a po 15min si pro mě přišla sestřička, která mě odvedla na pokoj. Pokoje jsou vybaveny polohovatelnými, moderními postýlkami /který nejvíc oceníte až po opce - oooooou jak moc sem na ni vzpomínala doma, když sem na sebe skládala všechny polštáře v domácnosti a pořád to nebylo ono/, velkou 2-dílnou skříní a vlastním soc. zařízením. Ve skříňcě je i pro každou trezor, ale já ho nevyužila, protože jsem s sebou žádné cennosti netahala. V koupelně je k dispozici ručník v případě, že byste si ho doma zapoměly tak, jako já...hlavně že sem postla seznam a pak zapomenu....no přičtěme to nervozitě :)
od sestřičky dostanete ještě andělíčka do kterýho se hned oblečete. Na operaci nosu si můžete nechat vlastní prádlo - resp. kalhotky, podprsenku sundáváme pro vlastní pohodlí. Dostala jsem do ruky ještě 2 papíry, informace o anestezii - tento souhlas musíte po konzultaci s anesteziologem podepsat, druhý byla jen krátká anketa. Propisku vám bez problému půjčí sestřička :)
Následně za vámi až na pokoj přijde anesteziolog. Za svůj pobyt jsem se setkala se 3mi anesteziology a samozřejmě, že ten můj byl ouplně nejlepčí, protože byl můj :)  bez nadsázky všichni byli úžasní. Popíše vám jak proběhne anestezie, co můžete čekat...Vyptá se vás ještě na otázky pro něj podstatný. Ty z vás, které berou antikoncepci nebo mají křečové žíly dostanou před opkou ještě štiplavou injekci....
Poté co se můj usměvavý, milý a vtipný anesteziolog MUDr. Michal Otáhal rozloučil, přinesla mi sestřička premedikaci - lék na uklidnění, který jsem mohla zapít malou troškou čaje, jelikož operace byla plánována za cca 2,5hod. V případě, že vaše operace je za delší dobu dostanete cca 2 dcl iontového nápoje.
Poté přišla první zkouška nervů. a to natáhnutí těch příšerných stahovacích punčošek, které jsou prevencí trombozy. Ruce se mi nervozitou už malinko třásly a přeci jen jsem asi už dost odrostla dobám, kdy jsem nosila punčošky v zimě pod kalhoty, takže mi to pár minut zabralo a slušně jsem se zapotila:)
Čekání na zákrok je nejhorší.......honí se vám pořád hlavou měla jsem? Neměla? Můžu to ještě zrušit? V tu chvíli potřebujete někoho blízkýho na telefonu, kdo vás podpoří. Bohužel jsem právě byla jedním z případů, na které prášky ne uklidnění moc nezabírají, takže jsem nezaspala ani na chvilku....
Pak se najednou po zaklepání otevřely dveře, ve kterých stála sestřička a řekla " tak jdeme na to" a už jsem věděla, že necouvnu.....Srdce jsem měla až v krku, když jsme jely výtahem nahoru do 5. patra na operační sál.....Na cestu jsem dostala froté župan z Esthé.....bylo ho třeba....byla mi zima.....
Sestra mě usadila na židličku v rohu v předsálí, koukala jsem na modrý plátno, před kterým se fotí fotky známe jako před a po......a přemýšlela jsem jaký to bude až to bude po...jestli to bude po...pořád sem byla nervózní.....Najednou se ve dveřích objevil Dr. Kment se svým odzbrojujícím úsměvem, podal mi ruku, pohladil po rameni a já v tu chvli věděla, že to bude dobrý....Byla jsem si jistá... Absolutně mu věřím. Udělali jsme asi 8 fotek, ještě jsme spolu probírali jak by měl výsledek vypadat....Shodli jsme se, že se sníží profil, nos zúžíme a vyrovnáme. Poté mě poprosil, abych si ještě na chvilinku sedla....Poslouchala jsem cinkání a povídání ze sálu, vše jsem slyšela tak tlumeně...jakobych se na vše dívala z dálky. V tom se ve dveřích ukázal Dr. Otáhal, který si pro mě přišel až k židličce, na které jsem seděla, pomohl mi vstát, vzal mi župan a rozvázal andělíčka. Cítil, že jsem pořád docela nervózní, tak mě vzal na moment pevně okolo ramen a odvedl na sál . Podpora ze strany všech zaměstnanců Esthé je neuvěřitelná..... Člověk si občas říká, že by bylo fajn tam mít rodinu...do poslední chvilky..jen aby vás podpořili a vzali kolem ramen. Ale musím říct, že všichni v Esthé mi ten pocit dali. Jakoby jsme se znali celej život a jakoby na světě nebyl nikdo důležitější než já, Na moment jsem se stala středobodem jejich života a oni tim mým :)
Četla jsem snad tisíckrát jak krásný je výhled ze sálu na Staromák...já to ani nezaregistrovala. Poté co jsem si sama lehla na operační lůžko mě anesteziolog ještě bezpečně uložil tak, abych měla pohodlí já i moji chirurgové. Sestřička mi zavedla kanylu na infuzi / mimochodem to si v mém případě vyžaduje velký um, který sestřička rozhodně nepostrádá. Kanylu zavedla na první pokus, bez zaváhání i následné modřinky/ anestezii jsem dostala niktrožilně - 3 injekce.....Vzpomínám si, že po první injekci jsem sithla ještě říct " teda, zabírá to docela rychle" a anesteziolog mi řekl " to jsem rád, tak spinkejte" a já spinkala......................

Co bylo po opce až v dalším postu........

přikládám foto punčošek, ve kterých jsme všechny vypadaly jako soubor baletu Národního divadla.....ale je to pro naše dobro a navíc zezadu jsme vypadaly jako tanečnice z Moulin rouge - to protože punčošky připmínají podvazky a dobře padnoucí kalhotky taky zastanou svý :)


xoxo

Yasmine

8 komentářů:

  1. jo :) asi tak nějak to probíhalo i u mě. já stihla před anestezií říct po té první injekci, že "teď se mi točí strop," to mi řekli, že je normální. a pak mi dali něco dalšího u čeho vím, že jsem se zeptala "a to je to, po čem usnu?" a už nevím, zda mi odpověděli XD jinak, já nastupovala v 11, ale čekala jsem hodinu na recepci, protože přišla nějaká slečna, které už 2x odložili operaci. tak trochu nestíhali.. a pak jak jsem došla na pokoj tak jsem sotva stihla se převléct, vypít prášek a ionťák, pokecat s anesteziologem a už před druhou mě vedli na sál... tak jsem neměla ani čas přemýšlet :) já začla přemýšlet až když jsem ležela na sále, to mi najendou bylo nevím proč do breku, dost jsem se bála té narkózy, že se neproberu... ale chvíli na to jsem hned usla, takže dobré XD...

    OdpovědětVymazat
  2. tyhle pocity musí mít asi každý....Ale když mě anesteziolog řekl, že se vyspím a probudím, tak už mě nenapadlo, že by to bylo jinak.....Kdo tě uspával, Dr. Otáhal nebo Vokálek?

    OdpovědětVymazat
  3. víš, že já ani nevím? ale teď jsem koukala na stránky esthé, kde jsou lékaři i s fotkama a byl to dr. Vokálek.

    OdpovědětVymazat
  4. ten uspával moji, dneska už kamarádku, co se mnou byla na pokoji....Večer se ještě došel mrknout a byl strašně zlatej :)
    jako všichni tam....nevím, jestli máš stejný pocity, ale já prostě nezažila lepší péči než tam......na noční byl u mě po opce jeden výbornej lékař, ale bohužel není na stránkách a byl neskutečně milej a pozornej

    OdpovědětVymazat
  5. já nevím, já teda až tak odvařená z nich nebyla.. možná je to i tím, že jsem na začátku čekala tu hodinu na recepci a pak to šlo všechno tak hodně rychle, nikdo se se mnou moc nevybavoval.. jako byli milí, určitě se snažili, nic nezanedbali, ale nějaké extra péče jsem si nevšimla. měšťák sice se mnou v předsálí vše pořádně probral, můj nos si nafotil ze všech možných úhlů, přeměřoval mě pravítkem ze všech stran a vše fotil, ale pak po operaci při vizitě se sám přiznal, že neví která jsem a co mi dělal, musela jsem se mu připomenout a stejně myslím, že další den při vizitě už zas nevěděl.. spolubydlící řekl, jak operace šla, jak dlouho mu to trvalo a tak a mě na toto téma nic.. celkově mi přišlo, že ta slečna co tam se mnou byla, byla nějaká trochu protekční, nebo možná tím, že jí tu operaci odkládali, tak se o ni všichni víc zajímali a já byla tak mimo..

    OdpovědětVymazat
  6. A ta slečna byla taky u Měšťáka? Ono totiž tak "protekčně" jak píšeš se chovali ke mě....
    Popíšu o v dalším postu, ale jako ke mě se chovali jako k princezně....Faktem je, že sem měla obrovský štěstí na lidi - od lékaře až po sestřičky, že možná to asi standart není....
    Dr. Kment si teda pamatuje veškerý detaily mý operace - teďka jsem za ním byla ve středu, vešla nám tam nějaká ženská a ptala se jak nosík vypadá a on hnedka řekl, že je to nosík co dělali s Chvojkou a že to šlo u té operace ideálně, takže určitě bude spokojen

    OdpovědětVymazat
  7. jj, byla taky u Měšťáka. ono taky možná tím, žes tu operaci měla i se septoplastikou, operovali tě dva chirurgové, tak ses jim taky mohla víc vrýt do paměti, že... já byla jen obyč rhinoplastika :) a vzhledem k tomu, že když jsem nastupovala v 11 ráno, tak měšťák už operoval a někdy po 10 večer se na nás přišel podívat, když skončil poslední operaci, tak jestli takhle operoval celý den, jen s přestávkou na oběd, tak se ani nedivím, že nevěděl kdo jsem XD

    OdpovědětVymazat
  8. Je to možný, že sem byla trochu jiná operace, ale Dr. Kment si vše pamatoval velmi detailně i po týdnu na kontrole, Dr. Chvojka si pamatoval i moje křestní jméno....
    Když sem byla operovaná já Dr. Kment měl to samý....Už měl po x tý operaci, když sem šla na sál já, po mě operoval další...na pokoj za mnou přišel o půl jedenácté a když jsme na druhej den kecali říkal, že se těšil, že to dneska bude jiný a bylo to to samý, ještě o malinko horší....

    OdpovědětVymazat