středa 18. května 2011

Akné záchranka III - medicinální léčba/ Acne rescue III - medical treatment

Akné je věčný a neúprostý boj většiny z nás. Každý člověk si obdobím s problematickou pletí projde. U někoho vše proběhne hladce a tyto problémy si odbude pubertálním akné, ale u některých, třeba právě u mě, se vše projeví mnohem později.
Během dospívání jsem měla pleť bez chybičky, sem tam se samozřejmě nějaký malý uhřík objevil, ale neměla jsem větších problémů. Ve 22 jakoby se vše obrátilo a akné se zhoršovalo ne den za dnem ale snad minutu po minutě.....Každý den se mi tvořily nové a nové pupínky a mý zoufalost nebrala konce... Akné totiž nebolí, bolí ta raněná a ublížená dušička..
Pro děvčata nejsnadnější a nejdostupnější léčbou takové formy akné je antikoncepce. Jelikož akné je vyvoláváno především hormonální nerovnováhou, ALE POZOR!!!!! Ne každá pilulka je k léčbě akné vhodná.... Znám to ze své zkušenosti....Když se pleť okolo 17tého roku zhoršovala - maličko, zašla jsem na gynekologii a má lékařka mi předepsala nejdříve yadine a poté dokonce yasminelle, což jsou sice nejúžasnější a nejšetrnější pilulky na trhu, ale na akné jsou krátký....
Po několikaměsíčním marném boji jsem navštívila svou kožní lékařku, která se stavu mé pleti zhrozila..Já stav "reklamovala" na gynekologii, u obvodní lékařky, kosmetičky...všichni jen mávli rukou s tím " že to přece přejde", ale občas to nepřejde a potřebujeme léky.
Pokud nepomůže anitkoncepce a je třeba vše začít řešit radikálněji, připravte se na běh na dlouhou trať, který bude stát dost enegrie a nervů....
Má léčba probíhala takto:
1. V první fázi jsem dostala antibiotika z tetracyklinové řady - ty jsem brala sic v malých dávkách, ale přesto 50 dní...Prvních 10 dní byla dávka silnější, zbylých 40 dní už byla dávka minimální. Čekala jsem zlepšení, velké zlepšení, které se však nedostavilo a mě to na náladě rozhodně nepřidalo...V této fázi ale nepropadat panice!!!!
2. v druhé fázi léčby nastupuje to horší.....po antibiotikách mi byly nasazeny prášky s názvem Acnenormin ( Roacutan, Curacne - složení stejné, ale jiní výrobci). Jsou to prášky úžasné, ale s mnoha a mnoha vedlejšími účinky. Dávkování bylo celkem pohodlné, ráno a večer po jedné tabletce, ráno silnější 20mg a večer slabší 10mg......Nejhorší byly vnější projevy, které vidíte a cítíte - neskutečně suchá pleť....Po celém tělě byla moje kůže vyprahlá jako poušť. Vše se dá ale zvládnout hydratačními přípravky, nejvíce se mi osvědčila neutrogena, dnes jsem zblázněná do Garnier 7 days . Problém ale nasral se rty. Nebyl žádný jelenní lůj, výživný balzám nebo rtěnka co by rty vyživilo na déle než 5min. Poté jsem na doporučení lékařky koupila v lékárně krém LipoBase Repair, který je prostě DOKONALÝ a dnes, asi 8 měsíců po ukončení léčby, stále patří mezi moje MUST HAVE, protože ho na noc na rty používám stále a nyní navíc i na tvrdou kůži na patách a loktech. Nepříjemným účinkem je také bolest svalů. Jelikož nesmíte moc cvičit, bolest je občas dost otravná.
Co se týče léčby acnenorminem a vedlejšími účinky na vlasy já neměla žádné. Používala jsem ale kvalitní vlasovou kosmetiku a zvykla si na určitý systém péče....O tom ale v některým z příštích postů.

Léčba trvala 6 měsíců což je asi nejkratší možná doba, ale moje akné je pryč!!!!!!!!!!!!!!!A mám 80% jistotu, že se nevrátí už nikdy a 100% jistotu, že už nikdy ve formě v jaké bylo!!!!!
Totiž zdravá a krásná pleť je totiž pro chlapy neskutečně přitažlivá a já si pozornosti užívám plnými doušky.

Jak jsem zmínila jsem více jak 8 měsíců po skončení léčby a pleť je stále bezchybná ( vyjímkou jsou malé červené flíčky = jizvy, ale na to už mám další trik, takže follow me a dozvíte se víc) a to i v době, kdy mám své dny...což dříve bývalo nejkrizovější období!!!!!

A jestli se chcete zeptat zda to vše stojí za to? Nechodit raději s pár pupínky???? NE! Proč se trápit, když se vše dá vyřešit?????? A čím dříve tím lépe...
Cokoliv co odkládáte, jakýkoliv problém....ten se sám od sebe nevyřeší a vše je jenom na vás jak se rozhodnete....Kdybych v době, kdy se mi akné v tak hrozné míře objevilo, o této léčbě věděla mohla jsem mít od tohoto mindráku klid jíž o rok dříve...

Takže nebojte se a do toho!!!!!!!!



xoxo Yasmine


Do you want to have this post in English? Let me know!

Žádné komentáře:

Okomentovat